Kategoria: Pedagogika

Zobacz 11000 prac w jednym miejscu! Prace magisterskie, licencjackie, dyplomowe jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe. Za darmo temat, spis treści, plan pracy.

Diagnoza poziomu motywacji do nauki szkolnej dzieci w wieku 7 i 8 lat w danej gminie

Wstęp ……….. 3 Rozdział I Motywacja a proces dydaktyczno- wychowawczy szkoły       1.1. Motywacja- wyjaśnienie terminologiczne ……….. 5 1.2. Teorie motywacji i ich założenia ……….. 9 1.3. Rola motywacji w procesie dydaktyczno- wychowawczym szkoły podstawowej ……….. 10 Rozdział II Czynniki wpływające na motywację dziecka do nauki szkolnej       2.1. Charakterystyka rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym ……….. 12…
Przeczytaj więcej

Wizerunek rodziny wielodzietnej a miejsce zamieszkania

Wstęp Rozdział I Obraz rodziny wielodzietnej 1.1 Rodzina w ujęciu definicyjnym       1.2.Typy rodzin w świetle literatury 1.3.Sytuacja rodziny wielodzietnej w Polsce. 1.4. Charakterystyka funkcjonowania rodzin wielodzietnych Rozdział II Czynniki środowiskowe w kształtowaniu wizerunku rodziny wielodzietnej       2.1.Wizerunek – wyjaśnienie pojęcia 2.2.Miasto i wieś jako miejsce zamieszkania 2.3.Środowisko społeczne jako środowisko wychowawcze 2.4.Specyfika środowiska wiejskiego i miejskiego…
Przeczytaj więcej

System pomocy społecznej w Polsce

Wstęp Rozdział 1 Pomoc społeczna – podstawowe pojęci 1.1. Definicja pomocy społecznej 1.2. Rys historyczny systemu pomocy społecznej w Polsce 1.3. Cechy i formy pomocy społecznej 1.4. Cele i zadania pomocy społecznej Rozdział 2 Organizacja i zakres działania pomocy społecznej w Polsce       2.1. System instytucjonalne pomocy społecznej w Polsce 2.2. Jednostki organizacyjne pomocy społecznej 2.3.…
Przeczytaj więcej

Nauczycielska wiedza o sposobach uczenia się dzieci w wieku przedszkolnym

Wstep Rozdział I Sposoby uczenia się dzieci w wieku przedszkolnym 1.1.Biopsychiczne podstawy wychowania dziecka w wieku przedszkolnym 1.2.Myślenie i uczenie się dzieci w wieku przedszkolnym 1.3.Nowoczesne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym 1.4.Mali badacze – metoda projektu w edukacji elementarnej Rozdział II Metodologiczne podstawy badań własnych 2.1.Przedmiot i cele badań 2.2.Metody, techniki i narzędzia…
Przeczytaj więcej

Stan wiedzy na temat bezpieczeństwa wodnego w grupie dzieci ze szkoły gimnazjalnej

Wstęp……..5 Rozdział 1 Teoretyczne podstawy badanego problemu 1.1. Rola ratownictwa wodnego w systemie bezpieczeństwa…….. 7 1.2. Przyczyny i okoliczności utonięć ……..11 1.3. Profilaktyka i prewencja na akwenach wodnych i pływalniach ……..17 Rozdział 2 Metodologiczne podstawy badań własnych 2.1. Cel pracy i pytania badawcze ……..24 2.2. Metody i techniki badań ……..24 2.3. Materiał i organizacja badań…
Przeczytaj więcej

Wpływ narkomanii na bezpieczeństwo firm i instytucji

Wstęp……….5 Rozdział 1 Podstawowe aspekty problemu narkotykowego 1.1. Definicja narkotyku oraz klasyfikacja………. 7 1.2. Problematyka narkomanii ……….10 1.3. Narkotyki w świetle prawa………. 12 Rozdział 2 Sytuacja narkotykowa w Polsce 2.1. Popyt i podaż narkotyków ……….15 2.2. Skala i dynamika zjawiska………. 18 2.2.1. Postępowania wszczęte ……….18 2.2.2. Przestępstwa stwierdzone………. 19 2.2.3. Podejrzani ……….20 2.2.4. Działanie innych…
Przeczytaj więcej

Ocena zachowań żywieniowych uczniów w XXX

Wstęp………..3 Rozdział I Zagadnienia teoretyczne 1.1. Zachowania żywieniowe – pojęcia i definicje……….. 5 1.2. Determinanty zachowań żywieniowych ………..9 1.3. Żywienie człowieka a zdrowy styl życia……….. 10 Rozdział II Założenia metodologiczne pracy 2.1. Cel pracy oraz pytania badawcze……….. 16 2.2. Metody badań ………..16 2.3. Materiał i organizacja badań……….. 17 Rozdział III Analiza wyników badań Dyskusja ………..33…
Przeczytaj więcej

Poglądy rodziców dziecka w wieku przedszkolnym na temat wpływu telewizji na rozwój dziecka

Wstęp……….6 Rozdział I Prawidłowości rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym w świetle literatury 1.1. Rozwój dziecka – definicja pojęcia………. 8 1.2. Klasyfikacja rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ……….12 1.3. Stymulatory i inhibitory rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ……….14 Rozdział II Telewizja i jej rola w kształtowaniu poglądów 2.1 Telewizja jako składnik kultury masowej ……….28 2.2. Funkcje…
Przeczytaj więcej

Wpływ ilości informacji zwrotnej na skuteczność uczenia się czynności ruchowych przez dzieci w wieku 5 lat

Wstęp………5 Rozdział 1 Problematyka w świetle literatury 1.1. Informacja zwrotna w teorii motorycznego uczenia się……… 7 1.2. Ilość informacji zwrotnej a jej skuteczność……… 12 1.3. Rodzaj i inne aspekty informacji zwrotnej w nauczaniu ruchu ………15 Rozdział 2 Metodologia badań  2.1. Cel badań……… 19 2.2. Pytania badawcze……… 19 2.3. Metody badań ………19 2.5. Materiał badań……… 19…
Przeczytaj więcej

Przemiany (wydatki) w szkolnictwie wyższym w Polsce

Wstęp……….7 Rozdział metodyczny  1.1. Cel pracy ……….8 1.2. Zakres pracy………. 8 1.3. Źródła danych………. 8 1.4. Metody badawcze………. 9 2. Teoretyczne aspekty polityki oświaty i szkolnictwa wyższego 2.1. Pojęcie oświaty ……….10 2.2. Funkcje i cele oświaty oraz szkolnictwa wyższego ……….11 2.3. Struktura systemu kształcenia ……….19 3. Szkolnictwo wyższe w Polsce 3.1. Liczba studentów i absolwentów…
Przeczytaj więcej

Miejsce pływania rekreacyjnego w strukturze czasu wolnego młodzieży licealnej w XXX

Wstęp………4 Rozdział 1 Zagadnienia teoretyczne 1.1 Pojęcia używane w pracy………6 1.2 Znaczenie aktywności fizycznej w czasie wolnym młodzieży………9 1.3 Formy pływania rekreacyjnego………14 1.4 Pływanie jako forma rekreacji w badaniach naukowych………21 Rozdział 2 Zagadnienia Metodologiczne 2.1 Cel pracy i pytania badawcze………25 2.2 Metody i techniki badań………26 2.3 Materiał i organizacja badań………27 2.4 Charakterystyka badanego terenu………27 Rozdział…
Przeczytaj więcej

Wydatki na kulturę fizyczną a formy spędzania czasu wolnego przez mieszkańców gminy XXX

Wstęp………7 Rozdział 1 Problematyka badawcza w świetle literatury 1.1. Kultura fizyczna i jej rola w funkcjonowaniu współczesnego człowieka ………9 1.2. Uwarunkowania zagospodarowania czasu wolnego ………12 1.3. Przegląd badań 15 Rozdział 2 Metodologia badań własnych 2.1. Cel badań i pytania badawcze……… 19 2.2. Metody badań ………19 2.3. Materiał badań ………19 2.4. Teren i organizacja badań……… 22…
Przeczytaj więcej

Przestępczość nieletnich jako zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego

Wstęp……….5 Rozdział 1 Przestępczość nieletnich jako zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego   1.1. Bezpieczeństwo……….7 1.2. Bezpieczeństwo publiczne……….9 1.3. Przestępczość……….13 1.4. Przestępczość nieletnich……….15 Rozdział 2 Charakterystyka przestępczości nieletnich w Polsce 2.1. Etiologia przestępczości……….27 2.2. Rodzaje przestępstw popełnianych przez nieletnich……….31 2.3. Przestępczość nieletnich w świetle danych statystycznych……….33 2.4. Przestępczość nieletnich w Polsce na tle innych państw Unii Europejskiej……….40…
Przeczytaj więcej

Ocena zachowań zdrowotnych młodzieży uczęszczającej na zajęcia do gimnazjum XYZ

Wstęp………7 Rozdział 1 Przegląd piśmiennictwa 1.1. Definicja zdrowia i zachowań zdrowotnych oraz czynniki wpływające na zdrowie ………9 1.2. Program promujący zdrowy styl życia………11 1.3. Zachowania zdrowotne polskiej młodzieży………14 1.4. Wpływ aktywności fizycznej na prawidłowe funkcjonowanie organizmu ………18 1.5. Dieta a prawidłowy rozwój młodzieży ………19 1.6. Negatywny wpływ używek na funkcjonowanie organizmu ………24 Rozdział 2 Materiał…
Przeczytaj więcej

Motywowanie i angażowanie pracowników a osiągane wyniki finansowe Alior Banku

Wstęp………4 Rozdział 1 Teorie motywowania i angażowania pracowników 1.1. Kapitał ludzki ………5 1.2. Polityka kadrowa……… 6 1.3. Rola zaangażowania w zarządzaniu ………8 1.4. Motywowanie w zarządzaniu ………11 1.5. Strategie HR ………14 Rozdział 2 Alior Bank S.A. 2.1. Historia powstania, koncepcja, wizja……… 18 2.2. Działalność, przewaga konkurencyjna……… 19 2.3. Kadra menedżerska……… 22 Rozdział 3 Wpływ motywacji…
Przeczytaj więcej

Metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z autyzmem

Wstęp Rozdział 1 Autyzm w świetle literatury 1.1. Specyfika funkcjonowania i charakterystyka zaburzonych sfer rozwoju u osób z autyzmem Rozdział 2 Metody oddziaływań terapeutycznych w pracy z dzieckiem z autyzmem 2.1. Charakterystyka metod wykorzystanych w terapii dziecka z autyzmem 2.2. Oddziaływania terapeutyczne wobec dziecka z autyzmem Rozdział 3 Opis środowiska szkolnego dziecka  3.1. Charakterystyka placówki…
Przeczytaj więcej

Seksualizacja dzieci w reklamie

Wstęp……….5 Rozdział I Teoretyczne aspekty reklamy  1.1. Definicje i cechy reklamy ……….7 1.2. Funkcje reklamy ……….10 1.3. Cele reklamy………. 12 1.4. Rodzaje reklamy ……….15 Rozdział II Dziecko a reklama – omówienie problematyki  2.1. Dziecko jako odbiorca reklam ……….19 2.2. Wpływ reklamy na postawy dziecka ……….19 2.2.1. Pozytywne oddziaływanie reklamy na dziecko ……….22 2.2.2. Negatywne oddziaływanie…
Przeczytaj więcej

Znaczenie telewizji dla rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym

Wstęp……..3 Rozdział 1 Telewizja a rozwój dziecka 1.1. Charakterystyka rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ……..4 1.2. Telewizja i jej funkcje ……..6 1.3. Pozytywny i negatywny wpływ telewizji na rozwój dziecka w świetle badań ……..9 Rozdział 2 Metodologiczne podstawy badań własnych 2.1. Cel pracy…….. 15 2.2. Pytania badawcze ……..15 2.3. Metody badawcze ……..15 2.4. Charakterystyka badanej…
Przeczytaj więcej

Rozwój somatyczny i motoryczny młodzieży Gimnazjum z XXX

Wstęp……….9 Rozdział 1 Budowa ciała i sprawność fizyczna dzieci i młodzieży 1.1. Pojęcie i rodzaje sprawności fizycznej………. 11 1.2. Rola aktywności fizycznej w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu………. 13 1.3. Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna dzieci i młodzieży w Polsce oraz ze wschodnich terenów kraju………. 17 Rozdział 2 Metodologiczne podstawy badań własnych 2.1. Cel badań ……….21 2.2.…
Przeczytaj więcej

Dziecięce programy telewizyjne i ich wpływ na młodego widza

Wstęp Rozdzial I Dzieciece programy telewizyjne i ich wpływ na mlodego widza 1.1. Telewizja publiczna i niepubliczna 1.1.1. Ogólna charakterystyka telewizji publicznej i niepublicznej 1.1.2. Reklamy w telewizji publicznej i niepublicznej 1.1.3. Funkcje programów telewizyjnych 1.2. Telewizja dziecieca 1.2.1. Pierwsze emitowane w TVP programy telewizyjne dla dzieci 1.2.2. Polskie wytwórnie filmów animowanych 1.2.3. Wspólczesne stacje…
Przeczytaj więcej

Miejsce baśni w terapii pedagogicznej

Wstęp…………4 Rozdział I W magicznym świecie baśni i bajek 1.1. Baśń i bajka-próba definicji …………6 1.2. Miejsce baśni w terapii pedagogicznej………… 15 1.2.1. Terapia przez baśń ………… 16 1.3. Rodzaje bajek terapeutycznych charakterystyka………… 21 1.3.1. Bajka relaksacyjna ………… 24 1.3.2. Bajka psychoedukacja ………… 26 1.3.3. Bajka psychoterapeutyczna ………… 30 Rozdział II Rola literatury dziecięcej w…
Przeczytaj więcej

Bajkoterapia czyli terapeutyczna rola bajki i baśni.

Wstęp Rozdział 1. Biblioterapia – stan badan nad problematyka 1.1. Biblioterapia – istota problemu 1.2. Rozwój biblioterapii w Polsce i na świecie 1.3. Kategoryzacja biblioterapii. 1.4. Cele i zadania biblioterapii 1.5. Metody, środki i formy stosowane w biblioterapii. Wnioski Rozdział 2. Bajko terapia czyli terapeutyczna rola bajki i baśni. 2.1. Bajka i baśń – istota…
Przeczytaj więcej

Adaptacja dzieci 3 letnich do przedszkola

Wstęp………3 Rozdział 1………6 1. Adaptacja w literaturze pedagogiczna – psychologicznej………6 2. Rozwój psychofizyczny dziecka trzyletniego………9 2.1. Cechy rozwoju fizycznego………9 2.2. Sprawność ruchowa………10 2.3. Procesy poznawcze………11 2.4. Uczucia i kontakty społeczne………14 3. Dziecko a warunki przedszkola………15 3.1. Pojęcie dojrzałości przedszkolnej i jej kryteria………15 3.2. Czynniki decydujące o zdolnościach przystosowawczych małego dziecka………17 3.2.1. Czynniki endogenne………17 3.2.2. Czynniki…
Przeczytaj więcej

Postrzeganie nauczyciela wychowania przedszkolnego

Wstęp………4 Rozdział I Teoretyczne ujęcie zagadnień dotyczących kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego 1. Kompetencje i rola nauczyciela wychowania przedszkolnego ………6 2. Program, metody i formy organizacyjne w wychowaniu przedszkolnym ………11 3. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym ………19 4. Współpraca przedszkola i rodziny……… 21 Rozdział II Metodologia badań własnych       1. Cel i przedmiot badań………24 2. Problem główny…
Przeczytaj więcej

Najbardziej i najmniej pożądane kompetencje nauczyciela wychowania przedszkolnego

Wstęp………4 Rozdział I Teoretyczne ujęcie zagadnień dotyczących kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego 1. Kompetencje i rola nauczyciela wychowania przedszkolnego ………6 2. Program, metody i formy organizacyjne w wychowaniu przedszkolnym ………11 3. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym ………19 4. Współpraca przedszkola i rodziny……… 21 Rozdział II Metodologia badań własnych       1. Cel i przedmiot badań………24 2. Problem główny…
Przeczytaj więcej

Znaczenie kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego w opinii rodziców

Wstęp………4 Rozdział I Teoretyczne ujęcie zagadnień dotyczących kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego 1. Kompetencje i rola nauczyciela wychowania przedszkolnego ………6 2. Program, metody i formy organizacyjne w wychowaniu przedszkolnym ………11 3. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym ………19 4. Współpraca przedszkola i rodziny……… 21 Rozdział II Metodologia badań własnych       1. Cel i przedmiot badań………24 2. Problem główny…
Przeczytaj więcej

Kształcenie ustawiczne nauczyciela warunkiem nowoczesnej edukacji

Wstęp ……….4 Rozdzial I Ksztalcenie nauczycieli i specyfika ich pracy. 1.1. Tendencje w ksztalceniu nauczycieli ……….6 1.2. Funkcje zawodowe nauczyciela ……….12 1.3. Charakter pracy pedagoga ……….19 Rozdzial II Rozwój zawodowy i awans nauczycieli. 2.1. Specyfika rozwoju zawodowego nauczyciela ……….27 2.2. Ksztalcenie ustawiczne nauczyciela warunkiem nowoczesnej edukacji ……….30 2.3. Etapy awansu zawodowego ……….35 Rozdzial III Metodologiczne…
Przeczytaj więcej

Samoocena kompetencji dydaktycznych i wychowawczych

Wstęp ……….4 Rozdzial I Ksztalcenie nauczycieli i specyfika ich pracy. 1.1. Tendencje w ksztalceniu nauczycieli ……….6 1.2. Funkcje zawodowe nauczyciela ……….12 1.3. Charakter pracy pedagoga ……….19 Rozdzial II Rozwój zawodowy i awans nauczycieli. 2.1. Specyfika rozwoju zawodowego nauczyciela ……….27 2.2. Ksztalcenie ustawiczne nauczyciela warunkiem nowoczesnej edukacji ……….30 2.3. Etapy awansu zawodowego ……….35 Rozdzial III Metodologiczne…
Przeczytaj więcej

Stosunek badanych do potrzeby podwyzszania kwalifikacji

Wstęp ……….4 Rozdzial I Ksztalcenie nauczycieli i specyfika ich pracy. 1.1. Tendencje w ksztalceniu nauczycieli ……….6 1.2. Funkcje zawodowe nauczyciela ……….12 1.3. Charakter pracy pedagoga ……….19 Rozdzial II Rozwój zawodowy i awans nauczycieli. 2.1. Specyfika rozwoju zawodowego nauczyciela ……….27 2.2. Ksztalcenie ustawiczne nauczyciela warunkiem nowoczesnej edukacji ……….30 2.3. Etapy awansu zawodowego ……….35 Rozdzial III Metodologiczne…
Przeczytaj więcej

Preferowane formy i dziedziny doskonalenia zawodowego

Wstęp ……….4 Rozdzial I Ksztalcenie nauczycieli i specyfika ich pracy. 1.1. Tendencje w ksztalceniu nauczycieli ……….6 1.2. Funkcje zawodowe nauczyciela ……….12 1.3. Charakter pracy pedagoga ……….19 Rozdzial II Rozwój zawodowy i awans nauczycieli. 2.1. Specyfika rozwoju zawodowego nauczyciela ……….27 2.2. Ksztalcenie ustawiczne nauczyciela warunkiem nowoczesnej edukacji ……….30 2.3. Etapy awansu zawodowego ……….35 Rozdzial III Metodologiczne…
Przeczytaj więcej

Czynniki stymulujace i ograniczenia w doskonaleniu zawodowym nauczycieli

Wstęp ……….4 Rozdzial I Ksztalcenie nauczycieli i specyfika ich pracy. 1.1. Tendencje w ksztalceniu nauczycieli ……….6 1.2. Funkcje zawodowe nauczyciela ……….12 1.3. Charakter pracy pedagoga ……….19 Rozdzial II Rozwój zawodowy i awans nauczycieli. 2.1. Specyfika rozwoju zawodowego nauczyciela ……….27 2.2. Ksztalcenie ustawiczne nauczyciela warunkiem nowoczesnej edukacji ……….30 2.3. Etapy awansu zawodowego ……….35 Rozdzial III Metodologiczne…
Przeczytaj więcej

Działania przedszkola w procesach adaptacyjnych dziecka w przedszkolu

Wstęp Rozdział I. Podstawowe zagadnienia w literaturze przedmiotu 1.1. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 1.2. Definicja adaptacji 1.3. Przyczyny problemów adaptacyjnych dziecka 3-letniego 1.4. Rola rodziny i przedszkola w procesie adaptacyjnym Rozdział II Metodologia badan 2.1. Cel i przedmiot badan 2.2. Problemy i hipotezy badawcze 2.3. Zmienne i wskaźniki 2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze…
Przeczytaj więcej

Działania rodziców w procesach adaptacyjnych dziecka w przedszkolu

Wstęp Rozdzial I. Podstawowe zagadnienia w literaturze przedmiotu 1.1. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 1.2. Definicja adaptacji 1.3. Przyczyny problemów adaptacyjnych dziecka 3-letniego 1.4. Rola rodziny i przedszkola w procesię adaptacyjnym Rozdzial II Metodologia badan 2.1. Cel i przedmiot badan 2.2. Problemy i hipotezy badawcze 2.3. Zmienne i wskazniki 2.4. Metody, techniki i narzedzia badawcze…
Przeczytaj więcej

Najczestsze przejawy problemów adaptacyjnych dzieci 3-letnich w opinii nauczycieli

Wstęp Rozdzial I. Podstawowe zagadnienia w literaturze przedmiotu 1.1. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 1.2. Definicja adaptacji 1.3. Przyczyny problemów adaptacyjnych dziecka 3-letniego 1.4. Rola rodziny i przedszkola w procesię adaptacyjnym Rozdzial II Metodologia badan 2.1. Cel i przedmiot badan 2.2. Problemy i hipotezy badawcze 2.3. Zmienne i wskazniki 2.4. Metody, techniki i narzedzia badawcze…
Przeczytaj więcej

Przejawy problemów adaptacyjnych dziecka 3-letnigo w przedszkolu w opinii rodziców.

Wstęp Rozdzial I. Podstawowe zagadnienia w literaturze przedmiotu 1.1. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 1.2. Definicja adaptacji 1.3. Przyczyny problemów adaptacyjnych dziecka 3-letniego 1.4. Rola rodziny i przedszkola w procesię adaptacyjnym Rozdzial II Metodologia badan 2.1. Cel i przedmiot badan 2.2. Problemy i hipotezy badawcze 2.3. Zmienne i wskazniki 2.4. Metody, techniki i narzedzia badawcze…
Przeczytaj więcej

Przyczyny problemów adaptacyjnych w opinii rodziców i nauczycieli

Wstęp Rozdzial I. Podstawowe zagadnienia w literaturze przedmiotu 1.1. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 1.2. Definicja adaptacji 1.3. Przyczyny problemów adaptacyjnych dziecka 3-letniego 1.4. Rola rodziny i przedszkola w procesię adaptacyjnym Rozdzial II Metodologia badan 2.1. Cel i przedmiot badan 2.2. Problemy i hipotezy badawcze 2.3. Zmienne i wskazniki 2.4. Metody, techniki i narzedzia badawcze…
Przeczytaj więcej

Wpływ baśni na rozwój dziecka

Wstęp…………4 Rozdział I W magicznym świecie baśni i bajek 1.1. Baśń i bajka-próba definicji …………6 1.2. Miejsce baśni w terapii pedagogicznej………… 15 1.2.1. Terapia przez baśń ………… 16 1.3. Rodzaje bajek terapeutycznych charakterystyka………… 21 1.3.1. Bajka relaksacyjna ………… 24 1.3.2. Bajka psychoedukacja ………… 26 1.3.3. Bajka psychoterapeutyczna ………… 30 Rozdział II Rola literatury dziecięcej w…
Przeczytaj więcej

Oczekiwania rodziców wobec kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego na przykładzie oddziału przedszkolnego

Wstęp………4 Rozdział I Teoretyczne ujęcie zagadnień dotyczących kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego       1. Kompetencje i rola nauczyciela wychowania przedszkolnego ………6 2. Program, metody i formy organizacyjne w wychowaniu przedszkolnym ………11 3. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym ………19 4. Współpraca przedszkola i rodziny……… 21 Rozdział II Metodologia badań własnych       1. Cel i przedmiot badań………24 2. Problem główny…
Przeczytaj więcej

Znaczenie aktywności w czasie wolnym w życiu ludzi starszych

Wstęp ………. 4 Rozdzial I Znaczenie aktywnosci w czasię wolnym w życiu ludzi starszych 1.1. Czas wolny oraz jego funkcje ……….6 1.2. Postawy zyciowe osób starszych ………. 10 1.3. Sposoby spedzania czasu wolnego przez osoby starsze……….14 1.4. Czas wolny ludzi starszych ……….23 Rozdzial II Metodologia badan wlasnych 2.1. Cel i przedmiot badan ………. 24 2.2.…
Przeczytaj więcej

Rodzaje i klasyfikacje gier i zabaw.

Wstęp………. 3 Rozdzial I Teoretyczne podstawy pracy. 1.1. Istota zabawy. Rodzaje i klasyfikacje gier i zabaw………. 5 1.2. Geneza i cele zabawy………. 11 1.3. Biologiczne, społeczne i psychoemocjonalne aspekty zabawy ………. 14 1.4. Specyfika i znaczenie zabawy w dziecinstwie ………. 17 1.5. Gry i zabawy w nauczaniu poczatkowym………. 22 1.6. Gry i zabawy w edukacji…
Przeczytaj więcej

Funkcje, cele, i rola swietlic srodowiskowych w świetle literatury przedmiotu

Wstęp…….. 4 Rozdzial I Funkcje, cele, i rola swietlic srodowiskowych w świetle literatury przedmiotu 1.1. Rola swietlic srodowiskowych – historia i wspólczesnosc ……..6 1.2. Podstawy prawne okreslajace cele oraz standardy działalności swietlic srodowiskowych ……..10 1.3. Funkcje, metody i formy pracy swietlicowej…….. 14 Rozdzial II Metodologiczne podstawy badan wlasnych 2.1. Charakterystyka terenu badan…….. 25 2.2. Proces…
Przeczytaj więcej

Dziecko z syndromem FAS w szkole.

Wstęp ……….3 Rozdzial 1 Dziecko z syndromem FAS w szkole. 1. Uwagi wstepne, definicja schorzenia ……….5 2. Kryteria diagnostyczne FAS ……….6 3. Profil neuropsychologiczny dziecka z FAS ……….7 4. Podstawowe zalozenia pracy z dziecmi z FAS ……….8 5. Metody pomocy dziecku z FAS ……….11 6. Dziecko z FAS w systemie edukacji ……….14 Rozdzial 2 Problemy…
Przeczytaj więcej

Miejsce agresji w psychopatologii ogólnej.

Wprowadzenie………….3 Rozdzial 1. Miejsce agresji w psychopatologii ogólnej. 1.1. Definicja pojecia psychopatologii………….4 1.2. Agresja w klasyfikacji zaburzen psychicznych………….5 1.3. Agresja jako zaburzenie zachowania………….5 Rozdzial 2. Pojecie agresji w świetle literatury fachowej. 2.1. Definicja pojecia agresji………….6 2.2. Geneza agresji………….8 2.2.1. Agresja powstala na skutek instynktu………….8 2.2.2 Agresja jako zjawisko fizjologiczne………….10 2.2.3. Agresja jako reakcja na frustracje………….11…
Przeczytaj więcej

Wyjasnienie podstawowych pojęći terminów.

Wstęp………..4 Rozdzial I Wyjasnienie podstawowych pojęći terminów. 1.1 Rozwój psychoruchowy i jego modele…………5 1.2 Globalne i parcjalne zaburzenia rozwoju………… 6 1.3 Sposoby oceny poziomu rozwoju psychoruchowego………… 10 Rozdzial II Zaburzenia rozwoju psychoruchowego -uwarunkowania i objawy. 2.1 Biopsychiczne, biologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzen………… 11 2.1.1 Zaburzenia spowodowane czynnikami genetycznymi………… 12 2.1.2Społeczne przyczyny zaburzen rozwoju dziecka …………13…
Przeczytaj więcej

Wypalenie zawodowe – geneza, istota, czesci skladowe.

Streszczenie…………3 Wprowadzenie…………6 Rozdzial I Wypalenie zawodowe – geneza, istota, czesci skladowe. 1.1. Pojecie wypalenia zawodowego i próby jego definiowania…………8 1.2. Trójwymiarowa koncepcja wypalenia zawodowego…………11 1.3. Proces wypalenia zawodowego – stadia i czesci skladowe…………14 Rozdzial II Metody badan nad wypaleniem zawodowym. 2.1. Kwestionariusz MBI…………20 2.2. Kwestionariusz Burnout Measure…………21 2.3. Kwestionariusz Blonsteina, Eldridge`a, Kilty`ego i Richardson…………22 2.4.…
Przeczytaj więcej

Angielska szkola antropologiczna

Wstęp Rozdzial I Angielska szkola antropologiczna 1.1. Historia i geneza szkoly antropologicznej 1.2. Glówni przedstawiciele szkoly antropologicznej 1.2.1. Edard Burnett Tylor 1.2.2. Herbert Spencer 1.2.3. John Lubbock 1.2.4. Lewis Henry Morgan Rozdzial II. James George Frazer oraz jego koncepcja magii 2.1. Zycie i dzieło James’a George’a Frazera 2.2. Frazerowska koncepcja magii oraz jej podzialy 2.3.…
Przeczytaj więcej

Zakupoholizm jako wspólczesny problem spoleczny.

  Wstęp…………4 Rozdzial I Zakupoholizm jako wspólczesny problem spoleczny. 1.1. Zagadnienia wstepne ………… 7 1.2. Wybrane cechy charakterystyczne zjawiska………… 10 1.3. Skutki ulegania zakupoholizmowi………… ………… 17 1.4. Narzedzia diagnostyczne i leczenie………… 21 Rozdzial II Srodowisko rodzinne miejscem kształtowania relacji interpersonalnych. 2.1. Zagadnienia wprowadzajace………… 26 2.2. Funkcje i zadania rodziny………… 30 2.3. Rodzina jako środowisko wychowawcze……………
Przeczytaj więcej

Zachowania autoagresywne bezpośrednie dewiacyjne w literaturze przedmiotu.

Wstęp Rozdzial I Zachowania autoagresywne bezpośrednie dewiacyjne w literaturze przedmiotu 1.1. Definicja i istota agresji oraz autoagresji 1.2. Zachowania autoagresywne bezpośrednie w świetle teorii psychoanalitycznych. 1.3. Funkcje zachowan autoagresywnych bezposrednich. 1.4. Przyczyny zachowan autoagresywnych. 1.5. Czynniki ryzyka zachowan autoagresywnych. 1.6. Profilaktyka autoagresji. Rozdzial II Adolescencja a zachowania autoagresywne bezpośrednie oraz postawy wobec zachowan autoagresywnych. 2.1.…
Przeczytaj więcej

Geneza i funkcjonowanie SOS Wiosek Dzieciecych jako rodzinnych form opieki zastepczej.

  Wstęp……….3 Rozdzial I Geneza i funkcjonowanie SOS Wiosek Dzieciecych jako rodzinnych form opieki zastepczej. 1.1. Rodzinne formy opieki zastepczej nad dzieckiem osieroconym……….5 1.2. Idea Hermanna Gmeinera oraz zarys historyczny SOS Wiosek Dzieciecych……….10 1.3. Zalozenia, cele, zasady i podstawy programowe działalności SOS Wiosek Dzieciecych……….13 1.4. Kadra opiekunczo-wychowawcza i wychowankowie w SOS Wioskach Dzieciecych……….17 1.5. Charakterystyka…
Przeczytaj więcej

Wiedza oraz sposoby pokonywania trudnosci wychowawczych przez nauczycieli przedszkoli.

Wstęp Rozdzial I. 1. Charakterystyka rozwoju psychofizycznego dziecka w wieku przedszkolnym………..5 2. Wychowanie a zaburzenia w rozwoju psychofizycznym dziecka 3. Wpływ srodowiska na rozwój i wychowanie dziecka 3.1. Srodowisko rodzinne 3.1.1 Dzieci z rodzin pelnych 3.1.2. Dzieci z rodzin niepelnych 3.1.3. Dzieci z rodzin biednych 3.1.4. Dzieci maltretowane 3.2. Srodowisko pozarodzinne 4. Sposoby postępowania z…
Przeczytaj więcej